Louvre huisstijl

 

 

 

 

Stage
Toen ik in 1987 stage kwam lopen bij Ontwerpcollectief Grapus in Parijs, viel ik meteen met mijn neus in de boter: Het collectief was uitgenodigd mee te doen aan de ontwerpwedstrijd voor logo en huisstijl van het Musée du Louvre. Met mijn bijdrage werd de wedstrijd gewonnen en kreeg Grapus de opdracht. Zodoende kon ik in Parijs blijven werken.

Wolken
Uiteindelijk moest het winnende ontwerp volledig worden veranderd en kwamen we uit op de zwarte rechthoek met witte wolken. De ontwikkeling van de volledige huisstijl inclusief handboek duurde twee jaar.

 

 

 

 

Huisstijl Franse Nationale Parken

 

 

 

 

Brochure huisstijl Franse Nationale Parken

 

 

Huisstijl Vereniging van Grondbedrijven

_____________________________________________________
Gebiedsontwikkeling
De Vereniging van Grondbedrijven houdt zich bezig met kennisuitwisseling en belangenbehartiging van de economische, juridische en makelaarsaspecten van gebiedsontwikkeling. Vanouds heeft iedere gemeente in Nederland een grondbedrijf. De voornaamste taak van de grondbedrijven behelst het ontwikkelen van nieuwe of bestaande gemeentegrond. Er wordt veel gerekend, en bij het rekenen gaat het altijd om vierkante meters.

Dat is de reden dat ik een vierkante meter grondoppervlak heb gebruikt voor het logo van VvG. Het logo kan worden ingevuld met foto’s van gras, zand, bestrating, braakliggend terrein, enz. Op de verschillende dragers van de huisstijl kan men per keer een andere foto in het logo aantreffen.
_____________________________________________________

 

 

 

www.vvg.nl